Algemene voorwaarden Mango Flex abonnement
Geldig vanaf 1 juli 2024
ALGEMEEN
Deze Algemene voorwaarden hebben betrekking op het Mango Flex abonnement. Het Mango Flex abonnement is een mobiliteitsdienst van Mango Care B.V., Amersfoortsestraatweg 108, 1411 HJ Naarden hierna genoemd ‘Mango’. Hiermee gaat u de overeenkomst aan. Wij adviseren u deze Algemene voorwaarden aandachtig door te nemen zodat u weet welke rechten en verplichtingen u heeft.
Specifieke voorwaarden voor het Mango Flex abonnement
Definities:
U |
u, onze klant, bent een natuurlijke persoon, niet zijnde een rechtspersoon, die door het betalen van een maandelijkse abonnementsvorm gebruik kan maken van een driewielfiets of scootmobiel. U bent ook de door Mango geaccepteerde berijder van de driewielfiets of scootmobiel. U bent de persoon die voor ons geldt als debiteur voor alle verplichtingen die onder het abonnement aanwezig zijn of kunnen opkomen. Abonnees zijn:
|
Mango Flex abonnement | de overeenkomst waarbij u het recht heeft tot gebruik van een door ons ter beschikking gestelde driewielfiets of scootmobiel in overeenstemming met deze algemene voorwaarden |
Driewielfiets/scootmobiel | iedere driewielfiets of scootmobiel die door Mango wordt aangeboden. |
Extra kosten | extra kosten die Mango in rekening kan brengen in geval van verkeerd gebruik, wangedrag of schades. |
Abonnementskosten | de door u aan ons verschuldigde vaste bedrag per maand voor het gebruik van de driewielfiets of scootmobiel en de diensten onder het Mango Flex abonnement. |
Bezorgkosten | het door u verschuldigde vaste bedrag voor de levering, rij-instructie en het ophalen van de driewielfiets/scootmobiel na beëindiging van het abonnement. |
Borg | het door u te betalen bedrag dat na inlevering van de driewielfiets scootmobiel weer wordt uitgekeerd, mits er geen schade is en de driewielfiets/scootmobiel binnen 2 weken na contractopzegging is geretourneerd. |
Wat is het Mango Flex abonnement en wat kunt u ermee?
Het Mango Flex abonnement is een flexibel abonnement waarmee u tijdelijk (voor de duur van minimaal één maand) een driewielfiets of scootmobiel huurt. Het abonnement kan op elk gewenst moment worden gestart. U betaalt een vast maandbedrag voor de driewielfiets of scootmobiel en eenmalige bezorgkosten voor aflevering plus rij-instructie aan huis en het ophalen van de scootmobiel of driewielfiets na beëindiging van het abonnement. Zaken zoals verzekeringen, reparatie en onderhoud voor de driewielfiets of scootmobiel zijn volledig inbegrepen. We leveren de driewielfiets of scootmobiel af op elk woonadres in Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden.
Wat is de minimale huurperiode?
De minimale huurperiode is één (1) maand.
Bij wie kan ik terecht met vragen over het Mango Flex abonnement?
Hiervoor kunt u terecht bij de klantenservice van Mango, te bereiken op telefoonnummer 0800-2002. Voor vragen over schades en reparaties aan de driewielfiets of scootmobiel kunt u terecht bij Welzorg Nederland B.V. (hierna te noemen: “Welzorg”), te bereiken op telefoonnummer 088-0016700. Welzorg is een aan Mango gelieerde onderneming.
Hoe wordt het Mango Flex abonnement afgesloten?
U kunt een aanvraag voor het abonnement digitaal indienen via de website www.mangomobility.nl. Nadat we uw digitale aanvraag hebben ontvangen voert Mango een kredietcheck uit.
Uw aanvraag wordt pas definitief aanvaard zodra;
- - de door ons verzochte gegevens door u zijn aangeleverd;
- - de kredietcheck positief is;
- - u akkoord bent met deze algemene voorwaarden;
- - de machtiging voor de automatische incasso is afgegeven.
Tot de door ons verzochte gegevens behoren de correcte gegevens van Naam-Adres-Woonplaats, geboortedatum, e-mailadres, telefoonnummer, IBAN-nummer en het documentnummer van uw legitimatiebewijs (ID-kaart, paspoort of rijbewijs). Na aanvaarding van het Mango Flex abonnement krijgt u recht op het gebruik van een driewielfiets of scootmobiel. U ontvangt een bevestiging van het abonnement waarin de ingangsdatum en specificaties van de driewielfiets of scootmobiel staan vermeld. Mango heeft te allen tijde het recht om een aangevraagd abonnement zonder opgave van redenen niet te accepteren of uitsluitend te accepteren onder nader te stellen voorwaarden. Dat recht heeft Mango ook nadat de aanvraag door ons reeds is aanvaard.
Herroepingsrecht
U heeft een herroepingsrecht van 14 dagen na aanvaarding van de aanvraag, tenzij het abonnement in een van de winkels van Mango is afgesloten. Indien u tijdens deze 14 dagen gebruik maakt van de driewielfiets of scootmobiel en u alsnog van het abonnement wenst af te zien, bent u de abonnementskosten verschuldigd voor de dagen dat u de beschikking over de driewielfiets of scootmobiel heeft gehad. Ook komen de bezorgkosten van € 150 en eventuele herstelkosten voor slijtage en aantoonbare schade voor uw rekening.
Kan het abonnement worden overgedragen aan iemand anders?
Nee, het Mango Flex abonnement is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
Op welke diensten en producten zijn deze voorwaarden van toepassing?
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle producten en diensten waarvan op basis van het Mango Flex abonnement gebruik kan worden gemaakt. Mededelingen, voorwaarden en aanbiedingen vermeld op onze website en/of in ons promotiemateriaal zijn slechts van toepassing voor zover deze niet strijdig zijn met deze voorwaarden en voor zover niet anders wordt overeengekomen.
De driewielfiets/scootmobiel
De driewielfiets of scootmobiel wordt door onze partner Welzorg bij u thuis afgeleverd op de afgesproken dag en tijd. Bij aflevering vindt ook een persoonlijke uitleg en een rij-instructie plaats.De medewerker die de driewielfiets of scootmobiel aflevert is in de volgende situaties gerechtigd de driewielfiets of scootmobiel weer mee retour te nemen:
- - indien u, naar het uitsluitende oordeel van de medewerker, onvoldoende laat zien dat u capabel bent om de driewielfiets of scootmobiel te gebruiken, en/of;
- - indien er geen toegankelijke overdekte stalling (incl. stroompunt bij scootmobiel) voor de driewielfiets of scootmobiel voorhanden is.
In deze situaties wordt het abonnement per direct geannuleerd, zonder verdere kosten voor u, tenzij u bij de aanvraag van het Mango Flex abonnement heeft aangegeven wel te beschikken over een toegankelijke stalling (incl. stroompunt bij scootmobiel). In dat geval zullen wij bij u € 75,- bezorgkosten in rekening brengen. Voor de aflevering wordt de driewielfiets of scootmobiel op schade en/of defecten gecontroleerd. Mocht een driewielfiets of scootmobiel zichtbare schade hebben (los van normale gebruikssporen), dan vermelden we dit op het afleverdocument.
TiM op scootmobiel
De scootmobiel is uitgerust met het zogenaamde TiM-kastje. Hiermee kan de scootmobiel technisch uitgelezen worden. Dit betekent dat we u als klant beter kunnen helpen bij storingen en pech, omdat bij een aantal storingen op afstand uitgelezen kan worden wat er met de scootmobiel aan de hand is. Het TiM-kastje legt alleen technische gegevens van de scootmobiel vast. Het legt geen klantdata en geen gps-informatie vast.
Wat als ik de sleutel verlies of de sleutel wordt gestolen?
In geval van verlies of diefstal van de driewielfiets- of scootmobielsleutel worden de kosten van een nieuwe sleutel aan u doorbelast. U bent verplicht melding/aangifte van verlies of diefstal te doen bij de politie en het verlies aan Mango te melden. U ontvangt vervolgens een vervangende sleutel. Een sleutel die eerder als verloren of gestolen is gemeld bij Mango en weer wordt gevonden, moet onmiddellijk aan Mango worden geretourneerd. Het is u niet toegestaan zelf een kopie van de sleutel te maken.
Behoud ik tijdens de huurperiode dezelfde driewielfiets of scootmobiel?
Wij streven ernaar om u gedurende het abonnement zo lang mogelijk van dezelfde driewielfiets of scootmobiel gebruik te laten maken. Het kan echter voorkomen dat Mango redenen heeft om de driewielfiets of scootmobiel bij u om te ruilen voor een ander exemplaar. Dit kan bijvoorbeeld wanneer de driewielfiets of scootmobiel wat ouder wordt of wanneer er grotere reparaties of schadeherstel moet worden uitgevoerd. In het geval dat de driewielfiets of scootmobiel dient te worden geruild, zal dit altijd in overleg met u gebeuren en zal Mango de driewielfiets of scootmobiel ruilen voor een exemplaar in een gelijkwaardige categorie.
KOSTEN
De actuele tarieven zijn gepubliceerd op onze website en zij maken na aanpassing steeds opnieuw deel uit van de voorwaarden behorende bij het Mango Flex abonnement.
Mango neem onderstaande kosten van de driewielfiets of scootmobiel voor haar rekening:
- - afschrijvingskosten;
- - rentekosten;
- - kosten van reparatie en regulier onderhoud van de driewielfiets of scootmobiel;
- - premie voor een verzekering van aansprakelijkheid voor schade aan derden (Wettelijke Aansprakelijkheid of WA-verzekering);
- - kosten van pechhulp;
- - kosten van een vervangende driewielfiets of scootmobiel tijdens reparaties.
De gebruikerskosten, zoals stalling, boetes, opladen van scootmobiel, kosten voor tol of veerpont en schoonmaak van de driewielfiets of scootmobiel, zijn voor uw eigen rekening.
Mag Mango de abonnementskosten wijzigen?
Mango heeft het recht de prijzen van of delen van het Mango Flex abonnement ieder kalenderjaar te verhogen.
FACTUUR EN INCASSO
Hoe wordt de factuur verstuurd en hoe wordt er geïncasseerd?
U ontvangt geen papieren factuur, enkel een digitale factuur op het door u opgegeven e-mailadres. Betaling van de facturen geschiedt per automatische incasso. Bij de start van het abonnement incasseert Mango de abonnementskosten conform de factuur. Mango behoudt zich het recht voor het moment van incasso te wijzigen. Als de incasso mislukt, bent u verplicht om het verschuldigde bedrag, zonder enige korting of verrekening, op eigen initiatief en binnen een termijn van (drie) 3 dagen na sommatie te voldoen.
Vanaf het moment dat u in gebreke blijft met betaling verkeert u in verzuim en bent u wettelijke rente verschuldigd voor iedere kalenderdag dat betaling te laat wordt verricht. Tevens bent u in voorkomend geval incassokosten verschuldigd zoals bepaald in de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten (WIK).
Het is u niet toegestaan de betalingen tijdelijk op te schorten als de driewielfiets of scootmobiel voor onderhoud of reparatie tijdelijk niet gebruikt kan worden. U mag de betalingen ook niet opschorten als u zelf tijdelijk geen gebruik kan maken van de driewielfiets of scootmobiel. Indien u de driewielfiets of scootmobiel door voornoemde omstandigheden niet kan gebruiken, schort dit uw betalingsverplichtingen dus niet op, tenzij Mango u schriftelijk heeft laten weten dat de betaling tijdelijk stopgezet mag worden. Wij sturen dan altijd een creditfactuur ter bevestiging van de afspraken. Mango heeft het recht om openstaande credit en debet facturen met elkaar te verrekenen en u hiervan één totaalfactuur te sturen.
Het is u niet toegestaan om de eventuele vordering die u op Mango heeft, te verrekenen met de vordering die Mango op u heeft. Een verzoek voor uitstel van betaling met als reden dat de factuur niet juist is, is alleen mogelijk per e-mail via flex@mangomobility.nl. Mango zal hierop zo spoedig mogelijk reageren. Er zal geen uitstel worden verleend wanneer u reeds in verzuim bent met betaling van factuur.
DUUR VAN HET MANGO FLEX ABONNEMENT EN BEËINDIGING
Hoe lang duurt het Mango Flex abonnement?
Het Mango Flex abonnement is een abonnement voor onbepaalde tijd, met minimaal een huurtermijn van 1 maand.
Hoe kan ik het abonnement opzeggen en wat is de opzegtermijn?
U kunt het MangoFlex abonnement na de minimale huurperiode van één (1) maand op ieder moment opzeggen. U moet hierbij minimaal een opzegtermijn van 14 dagen aanhouden voordat de nieuwe huurmaand ingaat. Opzegging dient schriftelijk aan Mango kenbaar gemaakt worden, per aangetekende brief of per e-mail (flex@mangomobility.nl). U kunt het abonnement ook telefonisch opzeggen via 0800-2002. Mango zal de ontvangst van de opzegging te allen tijde schriftelijk bevestigen. Indien u overlijdt, kan een van uw erfgenamen het abonnement direct opzeggen. Er zijn voor de opzegging in verband met uw overlijden geen kosten verschuldigd. Uw erfgenamen zijn wel verplicht de driewielfiets of scootmobiel direct na de opzegging te laten innemen en blijven verplicht tot en met de opzegging de abonnementskosten en andere openstaande bedragen te betalen.
Wanneer mag Mango mijn abonnement beëindigen?
Mango heeft het recht om het abonnement te beëindigen indien u één (1) maand of langer niet aan uw betalingsverplichtingen voldoet. Het abonnement kan door Mango ook worden beëindigd indien:
- - u meer dan twee (2) keer in een tijdsbestek van twaalf (12) maanden schade heeft veroorzaakt;
- - de driewielfiets of scootmobiel total loss wordt verklaard;
- - wanneer het risico op verlies, misbruik en/of wanbetaling aannemelijk wordt geacht;
- - wanneer u handelt in strijd met uw verplichtingen uit hoofde van deze Algemene voorwaarden.
Mango kan in die gevallen het abonnement met onmiddellijke ingang beëindigen en zal de driewielfiets of scootmobiel met onmiddellijke ingang bij u komen ophalen. Uw betalingsverplichting van de abonnementskosten stopt uiteraard ook met onmiddellijke ingang zodra de driewielfiets of scootmobiel is opgehaald. Andere openstaande bedragen blijven onverminderd verschuldigd.
Verder kan Mango het abonnement direct beëindigen indien:
- - u failliet wordt verklaard, aan u surseance van betaling wordt verleend, of de Wet schuldsanering natuurlijke personen op u van toepassing wordt verklaard;
- - u verhuist naar het buitenland;
- - u onder curatele of onder bewind wordt gesteld;
- - de driewielfiets of scootmobiel is gestolen en 30 dagen na de vermissing nog niet terug is;
- - de driewielfiets of scootmobiel als gevolg van schade zodanig beschadigd is dat het uit technisch of economisch oogpunt redelijkerwijs onverantwoord is de driewielfiets te herstellen;
- - u met de driewielfiets of scootmobiel strafbare feiten heeft gepleegd.
Als Mango kosten moet maken om de driewielfiets of scootmobiel terug in haar bezit te krijgen, zijn alle daaraan verbonden kosten voor uw rekening. Mango is in geen geval aansprakelijk voor eventuele schade die door u wordt geleden of die u zal lijden als gevolg van de opzegging van het abonnement.Als u de driewielfiets of scootmobiel niet binnen 2 weken na beëindiging van uw abonnement aan Mango retourneert, dan is Mango en haar vertegenwoordigers gemachtigd om zonder een rechterlijk vonnis of rechterlijke machtiging het gebouw of terrein te betreden waar de driewielfiets of scootmobiel zich bevindt, om deze terug te halen.
DAGELIJKS GEBRUIK
De volgende voorwaarden zijn van belang:
- - u mag de driewielfiets of scootmobiel alleen gebruiken in Nederland;
- - u dient de driewielfiets of scootmobiel en toebehoren met goede zorg, adequaat en verantwoord te gebruiken;
- - het is verboden de driewielfiets of scootmobiel te doorverhuren;
- - het is verboden meer personen te vervoeren dan de voorziene zitplaatsen;
- - u dient de driewielfiets of scootmobiel overdekt te stallen;
- - u dient zelf de bandenspanning op orde te houden;
- - de driewielfiets of scootmobiel moet altijd op slot worden gezet. Bij een driewielfiets moet dit gebeuren met de meegeleverde sloten, en indien mogelijk, moet de fiets aan een vast object worden vastgemaakt;
- - het is uitdrukkelijk verboden veranderingen aan de driewielfiets of scootmobiel aan te brengen;
- - het is uitdrukkelijk verboden de driewielfiets of scootmobiel te (laten) vervoeren;
- - u dient de aanwijzingen voor het opladen van de scootmobiel goed op te volge;
- - u mag de driewielfiets of scootmobiel niet gebruiken als u medicatie gebruikt die van invloed kan zijn op het gebruik van de driewielfiets of scootmobiel;
- - het is u niet toegestaan gebruik te maken van de driewielfiets of scootmobiel als u onder invloed bent van drugs of alcohol.
Wat moet ik doen als de driewielfiets of scootmobiel een defect/gebrek heeft?
In geval van kenbare of waarneembare schade of defecten aan de driewielfiets of scootmobiel, mag u de driewielfiets of scootmobiel niet gebruiken indien dat kan leiden tot verergering van de schade of van de defecten, of tot vermindering van de verkeersveiligheid. U dient Welzorg zo spoedig mogelijk te informeren over:
- - het optreden van een gebeurtenis waardoor schade aan, met of door de driewielfiets of scootmobiel ontstaat of redelijkerwijs kan ontstaan;
- - het defect raken van de driewielfiets of scootmobiel;
- - vermissing van of anderszins verlies van de macht over de driewielfiets of scootmobiel, onderdelen en toebehoren daarvan;
- - beslaglegging op de driewielfiets of scootmobiel;
- - en over andere omstandigheden waarover Mango redelijkerwijs geïnformeerd dient te worden.
Hoe is de driewielfiets of scootmobiel verzekerd?
De driewielfiets of scootmobiel is WA-verzekerd. Bij elk soort schade, verlies en diefstal geldt een eigen risico per gebeurtenis dat – behoudens succesvol verhaal op de veroorzaker – aan u in rekening zal worden gebracht. In sommige gevallen is er geen verzekeringsdekking, bijvoorbeeld als u als berijder te veel alcohol heeft genomen of niet heeft meegewerkt aan een onderzoek daarnaar. In dergelijke gevallen kan schade op u worden verhaald.
Wat moet ik doen bij schade of een ongeval?
U wordt geacht de driewielfiets of scootmobiel ten tijde van aflevering te allen tijde zelf te controleren op schade. De medewerker die de driewielfiets of scootmobiel aflevert, doorloopt met u de checklist of er schade is aan de driewielfiets of scootmobiel en legt zichtbare schade vast op het afleverdocument. Bij ondertekening van het afleverdocument accepteert u de driewielfiets of scootmobiel in de beschreven staat. U dient bij een schade of ongeval:
- - hiervan zo spoedig mogelijk melding te maken, dus direct telefonisch contact op te nemen met Welzorg;
- - de instructies van Welzorg op te volgen;
- - gevraagd en ongevraagd alle inlichtingen en (ingevulde) papieren die op de gebeurtenis betrekking hebben te verstrekken;
- - een volledig ingevuld en ondertekend schadeformulier binnen 48 uur aan Welzorg te verstrekken;
- - in voorkomend geval de politie ter plaatse telefonisch op de hoogte te stellen, ook in geval van blikschade;
- - wat betreft de schuldvraag geen uitspraken te doen;
- - alle medewerking te verlenen aan Welzorg of door Welzorg aangewezen personen voor het verkrijgen van een schadevergoeding van derden of om zich te verweren tegen aanspraken van derden of vaststelling van de aansprakelijkheid van abonnee/berijder.
Wat is mijn eigen risico bij schade of bij een ongeval en hoe werkt dat?
Bij schade of bij een ongeval betaalt u per schadegeval/gebeurtenis het eigen risico als het bedrag van de schade even groot is of groter is dan dit bedrag. Als het bedrag van de schade lager is dan het bedrag van het eigen risico, dan betaalt u het bedrag van de schade. Er geldt een eigen risico van € 150,- per gebeurtenis, met uitzondering van normale gebruikssporen. Als er binnen een periode van twaalf (12) maanden twee (2) schadegevallen door eigen toedoen zijn gemeld, wordt het eigen risico verhoogt naar € 250,- per schadegeval. Normale slijtage aan onderdelen wordt niet als schade aangemerkt en voor herstel hiervan geldt geen eigen risico. Indien er een eigen risico wordt doorbelast, is uw aansprakelijkheid voor schade tot dit bedrag beperkt, tenzij:
- - de schade is ontstaan tijdens of ten gevolge van handelen of nalaten in strijd met deze algemene voorwaarden, tenzij u bewijst dat dit handelen of nalaten u niet toerekenbaar is of volledige vergoeding naar de maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn;
- - de schade is ontstaan ten gevolge van gebruik van de driewielfiets of scootmobiel op terrein waarvoor de driewielfiets of scootmobiel kennelijk niet geschikt is of terrein waarvan u ter kennis is gegeven dat het betreden op eigen risico geschiedt. Dit betreft in elk geval, doch niet uitsluitend onverhard terrein, zandpaden, bouwterrein, onder water gelopen wegdek, hoge stoepen of trappen;
- - de schade is ontstaan doordat u de (rij)instructies van Mango en deze voorwaarden niet heeft opgevolgd;
- - de schade is ontstaan door of na diefstal, verduistering of een andere wijze van wegneming van de driewielfiets of scootmobiel;
- - de schade het gevolg is van de verwezenlijking van het gevaar dat verbonden is met het vervoeren, opslaan, laden en lossen van gevaarlijke, ontplofbare, ontvlambare, oxiderende of giftige stoffen.
Als Mango en/of Welzorg de door u gestelde feiten met betrekking tot de oorzaak van de schade gemotiveerd betwist, bent u verplicht om uw beweringen te bewijzen. In dat geval bent u niet alleen het eigen risico verschuldigd, maar aansprakelijk voor de volledige schade.
Hoe is de aansprakelijkheid voor andere schade aan de driewielfiets of scootmobiel geregeld?
Als bijvoorbeeld overmatige slijtage van onderdelen van de driewielfiets of scootmobiel het gevolg is van onzorgvuldige bediening of oneigenlijk gebruik, komen de reparatiekosten of verhoogde onderhoudskosten voor uw rekening. Voorts wordt u verantwoordelijk gehouden voor niet (tijdig) gemelde schade en defecten en bent u aansprakelijk voor de schade en/of kosten die daaruit voortvloeien.
Is er een leeftijdsgrens aan het Mango Flex abonnement?
De minimumleeftijd is 18 jaar. Mango hanteert geen maximale leeftijd. Wel is een rijvaardigheidscheck bij aflevering en rij-instructie inbegrepen.
Is er een maximaal gebruikersgewicht van toepassing?
Het maximale gebruikersgewicht voor de driewielfiets of scootmobiel die Mango inzet, bedraagt 140 kg.
Mag ik de driewielfiets of scootmobiel uitlenen of delen?
Nee, uitlenen of delen is niet toegestaan. Het doen en laten van andere berijders van de driewielfiets of scootmobiel komt voor de toepassing van deze voorwaarden voor uw rekening alsof het uw eigen doen en laten betreft. U bent dus aansprakelijk voor andere berijders.
ONDERHOUD
Wie houdt bij wanneer de driewielfiets of scootmobiel een onderhoudsbeurt nodig heeft?
Mango zorgt voor de planning van periodiek onderhoud. Dit zal in de regel eens per jaar plaatsvinden. Mango heeft het onderhoud uitbesteed aan Welzorg.
Wat moet ik doen als de driewielfiets of scootmobiel een defect heeft dat gerepareerd moet worden?
Indien uw driewielfiets of scootmobiel gerepareerd moet worden, kunt u bellen met de klantenservice van Welzorg op telefoonnummer 088-0016700. U dient hierbij aan te geven dat het om een Mango Flex abonnement gaat. De klantenservice probeert u eerst telefonisch te helpen. Indien dit niet mogelijk is, wordt een monteur ingepland. Deze monteur komt de driewielfiets of scootmobiel bij u thuis repareren. U bent niet gerechtigd om de reparatie door een ander bedrijf of monteur uit te laten voeren. Het is wel toegestaan, weliswaar voor eigen rekening en eigen risico, om lekke banden, lampjes en batterijen van de verlichting te (laten) repareren of vervangen.
Wie betaalt de kosten van reparatie en van onderhoudsbeurten?
Reguliere reparaties en onderhoud als gevolg van normaal gebruik en slijtage zijn inbegrepen in het abonnementstarief. U betaalt hiervoor geen extra kosten, tenzij er sprake is van schade.
Krijg ik een vervangende driewielfiets of scootmobiel tijdens onderhoud of reparatie?
We streven ernaar uw driewielfiets of scootmobiel na melding zo spoedig mogelijk te repareren. Indien de reparatie van uw driewielfiets of scootmobiel langer dan drie (3) werkdagen duurt, gerekend vanaf het eerste bezoek van de monteur, dan kan op verzoek gezorgd worden voor een vervangende driewielfiets of scootmobiel.
Wat kan ik doen als ik onderweg pech krijg met de driewielfiets of scootmobiel?
Bij pech onderweg geldt onze pechhulp service. Een monteur komt binnen 2 uur naar u toe op de locatie waar u op dat moment bent. U kunt hiervoor bellen met 088-0016700. Deze service geldt 24/7: alle dagen van de week, gedurende 24 uur.
SCHADE DOOR EEN GEBREK AAN DE DRIEWIELFIETS OFSCOOTMOBIEL
Wat als ik schade lijd doordat de driewielfiets of scootmobiel een gebrek heeft?
Als de driewielfiets of scootmobiel een gebrek heeft, is Mango voor schade die daarvan het gevolg is alleen aansprakelijk als Mango het gebrek bij het aangaan van het abonnement kende of behoorde te kennen of als het ontstaan van het gebrek is toe te rekenen aan Mango. U hebt slechts recht op vermindering van de abonnementskosten over de periode waarin de driewielfiets of scootmobiel vanwege het gebrek daadwerkelijk niet te gebruiken was. Een defect aan de driewielfiets of scootmobiel die in verband staat met het niet tijdig laten verrichten van of niet zorgvuldig (dagelijks) onderhoud kan niet als gebrek worden gerekend. Ook is Mango niet aansprakelijk als u een gebrek, schade of defect gemeld heeft en ondanks dit gebrek, gebruik blijft maken van de driewielfiets of scootmobiel en na melding doch voor reparatie schade lijdt door het gebruik van de gebrekkige, beschadigde of defecte driewielfiets of scootmobiel. Mango is niet aansprakelijk voor schade die de abonnee/berijder ondervindt als direct of indirect gevolg van de omstandigheid dat geen gebruik van de driewielfiets of scootmobiel kan worden gemaakt. Mango is niet aansprakelijk voor schade ontstaan als gevolg van overmacht. Van overmacht is in ieder geval sprake in geval van: oorlog, molest, onlusten, terrorisme, stremmingen in het vervoer, brand, waterschade, natuurgeweld, overstroming, werkstaking, bedrijvenbezetting en overige optredens van werknemersorganisaties, overheidsmaatregelen, machinebreuk, storing in de leveringen van energie, andere ernstige bedrijfsstoringen, overmacht van leveranciers.
Wat moet ik doen als er beslag op de driewielfiets of scootmobiel wordt gelegd?
Als er beslag op de driewielfiets of scootmobiel wordt gelegd, of als dat waarschijnlijk zal gebeuren, moet u de beslaglegger direct mededelen dat de driewielfiets of scootmobiel niet uw eigendom is. Verder stelt u direct Welzorg op de hoogte van het beslag en geeft u direct de contactgegevens van Welzorg door aan de beslaglegger. U moet Welzorg op haar verzoek machtigen om het nodige te doen om een eind aan het beslag te maken of dat te voorkomen. In geval van beslaglegging op de driewielfiets of scootmobiel, bent u te allen tijde verplicht de verplichtingen van het abonnement na te komen tot het moment waarop de driewielfiets of scootmobiel vrij van beslagen weer in het bezit van Mango is. U dient Mango schadeloos te stellen voor alle uit het beslag voortkomende kosten.
BOETES EN OVERTREDINGEN
Hoe worden boetes en dergelijke afgehandeld?
U bent aansprakelijk voor alle boetes, en de gevolgen van andere maatregelen, met betrekking tot het gebruik van de driewielfiets of scootmobiel (incl. eventuele administratiekosten). Als Mango door het gedrag, de uitlatingen of het nalaten van de berijder verplicht is om informatie aan autoriteiten te verstrekken, bent u verplicht om de extra kosten hiervan van € 45,00 inclusief btw te betalen.
INNAME EN AFHANDELING VAN BIJ INNAME AAN DE DRIEWIELFIETS OF SCOOTMOBIEL GECONSTATEERDE SCHADE
Wanneer en waar moet ik de driewielfiets of scootmobiel inleveren als ik mijn abonnement heb opgezegd?
Na opzegging wordt een afspraak met u ingepland om de driewielfiets of scootmobiel bij u thuis op te halen, zo snel mogelijk na beëindiging van het abonnement. Indien de ophaaldag later is dan de einddatum van het abonnement, zijn de kosten voor rekening van Mango. U kunt uw driewielfiets of scootmobiel gedurende deze dagen nog gebruiken. Uw rechten en plichten zoals in deze algemene voorwaarden zijn vermeld, blijven gedurende die periode gestand doen.
Hoe wordt de staat van de driewielfiets of scootmobiel bij inname vastgesteld?
Behoudens normale slijtage moet de driewielfiets of scootmobiel worden ingeleverd in dezelfde staat als deze is ontvangen. Bij inname van de driewielfiets of scootmobiel beoordeelt een medewerker, samen met u of de driewielfiets of scootmobiel beschadigd is, schoon is en of alle bij de driewielfiets of scootmobiel afgeleverde toebehoren, onderdelen en documenten aanwezig zijn. Het resultaat van die beoordeling wordt vastgelegd in een innamerapport. U bent niet verplicht aanwezig te zijn bij die beoordeling, maar als er een verschil van mening ontstaat over de juistheid van het innamerapport, moet u bewijzen dat het rapport onjuist is.
Ben ik aansprakelijk voor bij inname van de driewielfiets of scootmobiel geconstateerde schade, verontreiniging of ontbrekende toebehoren en documenten?
Eerst wordt vastgesteld of de schade of verontreiniging al door u gemeld is. Als de schade niet is gemeld, beoordeelt Mango of deze voor uw rekening komt. Daarbij hanteert Mango de maatstaven zoals vermeld in deze algemene voorwaarden. Verontreinigingen en schades die bij zorgvuldig gebruik van de driewielfiets of scootmobiel naar redelijkheid niet als normaal te beschouwen zijn, komen voor uw rekening. Bij ontbrekende onderdelen, documenten of accessoires bent u aansprakelijk voor de kosten van vervanging.
Wat als ik het niet eens ben met het oordeel van Mango betreffende de schade?
Als u het niet eens bent met het oordeel van Mango, kunt u binnen één (1) week na de berichtgeving schriftelijk bezwaar maken. Mango zal uw bezwaar in overweging nemen en de schade opnieuw beoordelen om te bepalen of bijzondere omstandigheden rechtvaardigen dat de schade niet aan u wordt doorbelast. Na deze termijn worden bezwaren niet meer in behandeling genomen, en wordt het door Mango vastgestelde bedrag zonder meer aan u gefactureerd.
ADRESWIJZIGING
Wat moet ik doen als ik verhuis?
Als u verhuist, dient u uw nieuwe adres aan Mango door te geven. Als uw e-mailadres wijzigt, moet u dat ook doorgeven. Totdat dat is gebeurd, kan Mango alle voor u bestemde berichten aan het laatste door u opgegeven adres en/of e-mailadres sturen. Een nieuw telefoonnummer dient u ook door te geven aan Mango. Deze wijzigingen moeten schriftelijk, per e-mail (flex@mangomobilityg.nl) daaronder mede te verstaan, worden doorgegeven.
WIJZIGING VAN DE VOORWAARDEN
Mango kan deze voorwaarden wijzigen. Wij zullen bij eventuele wijzigingen een grote mate van zorgvuldigheid betrachten. Over voorgenomen wijzigingen van deze voorwaarden informeren wij u tijdig, schriftelijk of per e-mail. Een wijziging treedt in werking dertig (30) dagen ná kennisgeving, met vermelding op die versie van het versienummer en de datum van inwerkingtreding. Uiteraard staat het u vrij het Mango Flex abonnement als gevolg van enige wijziging op te zeggen.
PERSOONSGEGEVENS EN PRIVACY
Mango gebruikt uw persoonsgegevens in overeenstemming met privacyverklaring, die u tevens kunt terugvinden op onze website mangomobility.nl
OVERIGE BEPALINGEN
Al onze communicatie voeren wij in het Nederlands. Wij communiceren schriftelijk, per e-mail of telefonisch. Wij mogen de overeenkomst aan een derde overdragen als wij voldoen aan de voorwaarden die de wet daaraan stelt. Indien een bepaling van deze voorwaarden nietig is of anderszins onverbindend, blijven de geldigheid en toepasselijkheid van de overige bepalingen van toepassing. In dat geval dienen partijen een bediening overeen te komen dat rechtsgeldig is en waarvan de inhoud zoveel mogelijk overeenkomt met het niet rechtsgeldige beding.
Op deze overeenkomst is het Nederlandse recht van toepassing.
Ga terug naar de homepage